Hej!

Wow, helt magiskt är det att få starta en helt ny blogg!
Jag hade tänkt vara lite seriös i denna bloggen, starta om skallen på nytt lixom.
Det blir väll att skriva om lite allt möjligt som händer och som man reagerar på sådär, allt som snurrar omkring.

Well, då drar vi igång denna karusell!

För att vara som kanske alla andra i Sverige denna vecka så måste jag bara få ta upp detta med Christer Sjögren. VAD ÄR DETTA!? Jag blir helt hysterisk bara av tanken på att denna lite halvslibbiga gamla gubbe går vidare till FINALEN av hela melodifestivalen.
Dessutom med en låt som gör att håret på armarna reser sig av obehag, jag mår nästan lite illa när jag tänker på låten, det påminner om någon klatchig jullåt eller liknande där Christer än en gång misslyckas.
Själv är jag uppväxt i ett hem där min mamma alltid älskat just Christer Sjögren, där man vaknat på helgsmornarna med dansbandsmusik som ekar genom golvet från köket våningen under.

Kanske är det just detta som fått mig att äcklas något så fruktansvärt av Christer?


Ja, tyvärr har jag inte något svar på den frågan. Men detta vet jag - årets melodifestival verkar bli ett stort fiasko!
Jag ryser av tanken på att nu i helgen få se den lite väl överseriöse Carola med Andreas Johnson.
Hörde på P3 igårmorse (eller var det imorse?) när dom pratade med Carola och Andreas, och var det bara jag, eller lät dom lite väl övergulliga och sockriga?
Men jag kan dock ha fel - dom kan äga Västerås på lördag också. Jag ska inte dömma ut i förhand...

Nå, det återstår att se!
Imorgon är jag tillbaka på jobbet, samma som varje dag i nu 2 ½ vecka framöver.
Vilket ger mig lite mer att reagera på, iom att jag lyssnar på P3 varje dag, och dom där alltid säger massa intressant som jag lägger märke till och ibland tillochmed kluddar ner.

Nej, nu ska jag börja tänka på refrängen.
Jag känner gäspningarna komma allt tätare.
Så godnatt på er, och på återseende!

Hej&hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0