Arbetsförmedlingen

Åh suck, jag hatar stället! Finns det något värre än att sitta och stirra in i en vägg i ca. 1 ½ timme bara för att sedan när man äntligen får komma in bli utvisad igen?
Okej, jag ska förklara bättre...

Jag åkte till arbetsförmedlingen idag, för att ta reda på om jag får någon ersättning av nått slag nu när jag blivit uppsagd. När jag väl kom fram satt två pers och väntade på att få komma in, och jag tog en kölapp och satt mig vid en dator. Efter ca ½timme får nästa gå in, och är där läääänge! och sen nästa, jag satt där som sagt 1½ timme innan det var min tur. När jag väl fick gå in och prata med AFtanten, så säger hon att jag nu måste gå ut till en dator och skriva in mig. Jahapp tänkte jag, varför sa ni inte de när jag väl kom hit? Så hade jag ju haft något att göra medan jag väntade!?! suck.
Sedan när jag väl gjort den där förbannade inskrivningen så tar de typ ytterligare en ½timme innan hon pratat och klickat och pratat lite till.
Och jag känner hur jag börjar lessna, jag kom ju bara dit för att fråga om jag får någon ersättning iom att jag inte är berättigad A-kassa.. Irritationen i mig bara bubblar, men kan ju inte ta ut den på tanten som sitter där och klickar på tangentbordet framför mig. AAAAAAAAAAAAAH, när jag väl var klar med allt så hade vi kommit fram till .. *trumvirvel* .. INGENTING! Eller jo det hade vi ju iofs, att jag skulle på basinfo om arbetsförmedligen den 6 feb. Jag blir så förbannad så ni förstår inte, vad är ens AF bra för?! Har kompisar som gått arbetslös sen studenten bara för att dom litat på AF. Dom är sjukt mkt till hjälp - NOT.

Gah, min dag är förstörd. Jag är bara arg och vresig nu, vill skrika allt jag kan. Men hm, undra om inte mina grannar skulle bli lite förskräckta då.. nej jag vågar nog inte de. Skriver av mig lite istället.
Jaja, hade en mysig dag med Lina och Oskar på stan innan allt det där iaf. Vi hann på banken, sporthuset, Åhlens och ta en lunch på Indo Café tillochmed! Supermysigt :)

Nej, nu ska jag boosta Oskar lite i WoW, så han kommer ikapp mig med Toopakk. (Undrar egentligen om någon av mina läsare fattar vad jag pratar om just nu, men aja. jag ska iaf spela World of warcraft).




Tjipptjopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0