15/3 - Sol och värme!

Aaaaaaaah, äntligen är våren här! Solen skiner och det är supervarmt ute, 25grader i solen här på våran balkong :)
Man blir lycklig av sol och vår. Jag och O var ute och gick en promenad för någon timme sen, och det var verkligen underbart ute.
Vi gick förbi ishallen, och en gubbe stod och tvättade av sin bil med en vattenslang, men när vi gick förbi skrämde han oss lite med att "kasta med slangen" så de såg ut som vattnet skulle fara på oss, och så skrattade han. Det är sånna gånger man märker att folk blir lite lyckligare av solen. Hade det varit en mörk januaridag hade han knappast gjort de, då hade han nog bara stått där o surat lixom.
ÅH vad underbart det är när det blir vår i kära Norrland!

Ikväll åker jag, Lina och O till Metjaur (Linas stuga), och vi ska nog vara där tills Tisdag mitt på dagen, kanske måndagkväll. Det kommer nog bli asmysigt, och jag känner att vi nog måste komma härifrån en stund. Ibland behöver man lite miljöombyte!
Pimpling, korvgrillning och sällskapsspel tror jag kommer stå högt på våran "att göra"- lista! Det kommer bli perfekt.


F/Saknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0