23/8 - 2010 {Någon som måste börja skolan kanske?

Åh herregud. Hann ni se mitt förra inlägg innan jag ändrade, vad jag skrivit för datum? "29/8". Här har vi någon som helt lost track of time. MEE! Well, får väll hoppas att kommer in i rätt ordning när skolan börjar ;)

Sitter och är irriterad i sinne nu, och när jag är irriterad så blir jag verkligen irriterad, näst intill att jag gråter. Jag fick en ny tv av mami o papi när jag flyttade (i know, jag har världens bästa föräldrar!!!) och på mitt hyreskontrakt stod det att det skulle ingå kabel-tv, jaa då förmodar man ju att allt ska funka som det ska när man kopplar in antenn kabeln i uttaget. Joodå, de funkar - men med SÄMST bild. Det är brusit och grumligt osv, men jag sket i att lägga ner någon vikt i de utan ja kollar ändå. Men nu fick de vara nog, för ett tag sedan ringde jag till supporten för kabel-tvn och frågade vad det var som var fel. Killen i supporten var skittrevlig och hjälpsam och försökte hjälpa mig. Men problemet kvarstår, han visste inte alls vad som var fel. Det vi kom fram till var att min tv (som har en DVB-T box inbyggd) inte alls egentligen SKA kunna ta emot signal överhuvudtaget. Utan man måste ha en DVB-C tv ?!?! Vad i hela friden lixom, så man måste kolla med fastighetsbolaget innan man köper en tv? Huuur sjukt är inte de? Och nu ska detta inte funka alltså, och jag betalar (dyr) hyra för att allt som ingår ska funka. Men imorgon är det jag som stegar upp till hyresvärden och klagar på detta. Jag ska tusan inte betala full hyra om inte allt ingår. PUNKT!

Phu, var tvungen att få det ur systemet. Jag skakar nästan av irritation.......

Nej, nu måste jag sitta och vänta på samtal från supporten igen, och se om felsökningen gav något resultat.
Tjingelingepling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0