22/8 - 2010 {Nedräkningen har börjat

Oooh, jag kan inte låta bli att börja bli lite skakis och nervös nu. Visst, jag njuter av varje dag jag får spendera med O medan han är kvar, men jag kan inte låta bli att längta ihjäl mig lite sådär i smyg. Ser så mycket fram emot att träffa nya människor och prova på studentlivet ett tag, vem vet om detta är rätt just nu men man måste prova - eller tänker jag fel?

Imorse vaknade jag vid halv elva och gick ut för att ta mig en liten promenix innan O vaknade. Den ledde genom staden och ner till kajen där jag stannade och njöt av utsikten över havet. Det kändes otroligt skönt att gå där, i en sovande stad i duggregnet ensam. Jag tror att det är nyttigt för mig att lära mig vara ensam, sakta men säkert kommer jag nog lära mig. Dock så har jag ju alltid O, och mina vänner, så ensam på så sätt menar jag ju förståss inte, utan bara ensam här. Jag känner redan att jag och Övik håller på att bygga upp en fin relation tillsammans, nu hoppas jag bara att jag slipper bli besviken och att den relationen är livslång :)

Just ja, måste ta upp detta med valet också. Snart är det riksdagsval, och jag måste nog säga att jag aldrig varit direkt insatt i detta med politik, eller jag har nog alltid velat vara insatt, men aldrig förstått mig på vad det handlar om. Och på sista tiden har jag verkligen börjat bry mig, det känns som att vi måste om vi ser hur samhället ser ut idag. De rika vinner, förlorarna är "arbetarklassen" och de som inte kan arbeta pga olika anledningar. Är det inte hemskt!? När jag hör människor säga "Äsch, jag tänker då inte rösta, vem bryr sig?" Känner jag bara hur jag dör lite inombords, vad händer med människorna idag? Hur kan vi tro att det ska bli förändring och eller bli något alls om vi inte bryr oss och gör något åt de? Människor som säger så borde inte ha rätt till att klaga sen heller. -suck- Nej jag ska inte gå ut allt för hårt om sånt nu.. Alla har rätt till en egen åsikt.

Men om det skulle vara så att du nu vill rösta, men är osäker på vad du vill rösta på för parti, gör detta testet - http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kolla-var-du-star-infor-valet-1.1123899 - det kanske kan hjälpa dig på vägen iallafall :)

Nej, nu är det snart dags att börja med middagen! Idag väntas mammas heta kotletter (fast med filé pga att vi inte hade något annat i frysen). Kan dock inte göra dem lika goda som mammas...
Nåväl, på återseende!

Tjingelingepling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0